06 September 2012

Jaga jarak ye !!

Assalamualaikum w.b.t..



Comel kan gambar ni...hihihi... Gambar ni mengingatkan saya time PLKN dulu... Dulu saya amat anti lelaki.. memang takut sangat dengan lelaki ni.. Mungkin sebab sebelumnya sekolah semua perempuan... Banyak diajar jaga pandangan.. Sampaikan pegi pasar malam pun kepala ni lenguh duk tunduk takut terpandang laki2

Berbalik pada cerita tadi, nak dijadikan cerita dekat PLKN ni, semua kawan2 saya nak ikut saya.. < diorang terpengaruh dgn saya..sbb dulu saya macam x mudah terpengaruh dgn anasir2 luar.. korang nak kawan ngan laki kawanla.. tp janganlah tunjuk kat saya... so, semua yg bercouple pun segan dgn saya >.. So, geng kami dinamakan geng rock.. hahaha, rock la sangat kan!! So, paham2 je la kan kat PLKN macammana, orang laki ni gatai2.. bila ade nak kena kacau semua menyorok belakang saya... hahaha, sebagai ketua geng, saya tunjukkan penumbuk kat mereka... semua orang takut...

Sampaila satu hari, dalam kelas character building, main bola fugel (entah betul ke tak namanya).ala, 3 bola yang lambung2 tu..Bola tu jatuh ke merata tempat..Bila nak pegi amik balik susahlah.. yela ramai laki2, rimas.. Dengan beraninya saya kata "tepi2". Bila kena usik saya tunjukla penumbuk saya... Mereka kata, "eleh, macamni je penumbuk kau".. (rupanya saya baru tahu, saya genggam tangan untuk menumbuk orang tu salah ).. Adoi, malu sungguh.. Sejak dari hari tu, saya x nak jadi rock lagi.. Konon nak tunjuk ganas konon, sedangkan bukan jiwa saya untuk menjadi kasar.. Tapi kalau garang tu, biasala kan..hahaha

Eh, melalut ke mana ni?? Sebenarnya nak cakap, jagalah jarak antara kita dengan yang bukan mahram ok.. Cerita ni kat PLKN juga, ustaz cakap kita kena jaga jarak antara laki dan perempuan lebih kurang 4 meter.. So, selaku orang yang agak berani me"laser" orang2 yang suka "date" dekat2 ni, saya akan jerit "wey, jaga jarak wey".. "4 meter.. 4 meter.." Hurm, berani sangat kan dulu.. adoi, mana la datang keberanian tu.. Memang di gelar ustazah la dulu kat PLKN..

Hurm, apa2 pun jaga jarak ni penting.. bukan untuk maruah kita saja, tapi untuk imej kita sebagai muslim kan... Kalau muslim pun xde beza dengan non-muslim, macammana tu??? tepuklah dada, tanya iman ok!!




sampai di sini saja ye... dapat jugak menghilangkan mengantuk time petang2 ni...


wasalam...

1 comment:

MiszSpecky said...

tumbuk sambal belacan je la kak...

like